Pembaca Warkah Tinta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

31 March 2015

Sebelum GST Siri 2

Bergambar dengan Afzal pada hari terakhir sebelum GST bermula. Hahaha...
Sambungan coretan terdahulu. Sebelum ini, saya kongsikan beberapa 'keping' gambar bagi setiap aktiviti saya sebelum cuti, kali ini pula, gambar aktiviti saya pada minggu akhir Mac 2015 selepas cuti. Cekedaut... Hahaha...

30 March 2015

Sebelum GST Siri 1

Bergambar selepas di kelas 6 al-Khawarizmi selepas selesai kertas terakhir Ujian Prestasi 1. Ridhuan 'khusyuk' sangat tengok laptop saya sampai tak sudi nak pandang kamera. Huhuhu...
Harap maaf. Coretan ini tiada kena-mengena dengan GST yang akan dilaksanakan pada awal April ini. Cuma nak bagi 'gempak' je buat tajuk macam tu. Hahaha...

14 March 2015

Kena Tendang Dan Ditendang Lagi

Alhamdulillah, murid-murid SRA Bandar Bukit Puchong (SRABBP) sudah selesai menjawab Ujian Prestasi 1 (UP1) untuk tahun ini. Hasilnya pelbagai, hanya Allah sahaja yang tahu.

Saya...? Sepanjang minggu ini, hati berceramuk. Tak tahulah mana silapnya.

Sebab itu saya terpaksa meninggalkan dunia blog selama seminggu, tidak mengarut di sini dan tidak berblog walking. Diam mencari ketenangan diri.

Biasalah. Seorang yang keluar berjuang di jalan Allah (baca: mengajar ilmu agama) pastinya akan diuji dengan pelbagai bentuk ujian.

Lebih-lebih lagi, jika mereka yang berjuang itu dilakukan dengan ikhlas kerana Allah Ta`ala.

Saya ikhlas? Saya sendiri tidak ketahuinya kerana ikhlas itu adalah rahsia Allah. Hanya Allah sahaja yang tahu sama ada saya ikhlas ataupun kerana duit, kerana gaji.

07 March 2015

Masjid Cyberjaya

Alhamdulillah, Jumaat lepas (6 Mac 2015), saya berpeluang untuk menunaikan solat Jumaat secara beejemaah di sebuah masjid baru di Cyberjaya, Masjid Cyberjaya.

Masjid Cyberjaya merupakan satu-satunya masjid yang ada di Cyberjaya dan jarak antara masjid ni dengan sekolah saya dalam lebih kurang 10 kilometer je.

04 March 2015

Futsal Musyary Club

Dah baca coretan saya yang terdahulu? Kalau belum baca, eloklah baca dulu ye. Penting tau, cerita pasal orang yang saya betul-betul saya kenang jasanya.

Dakwah ni bukan hanya ketika kita kat surau-masjid, menunggu ustaz bagi tazkirah. Dakwah ni luas. Kadang-kadang tindakan kita seharian juga boleh menjadi cara terbaik untuk kita berdakwah kepada orang lain.

Surau-masjid lebih kepada kita selaku umat Islam datang beribadat, datang mendalami ilmu agama. Tapi, kalau dakwah, pada saya, surau-masjid bukanlah tempat yang paling sesuai sekiranya mad'unya bukan jenis kaki masjid.

Dakwah boleh juga berlaku di gereja.

Mari kita singkap kisah pengislaman seorang anak ketua paderi Cordova, Isabela yang bertitik tolak daripada perbahasan dua orang pemuda Islam bernama Umar Lahmi dan Muaz al-Andalusi. Dan perbahasan ini dilakukan di dalam gereja dan disaksikan penganut Kristian yang membanjiri ruang.