Pembaca Warkah Tinta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Instagram

05 November 2011

PAT 2011


Salam Aidiladha 1432H.

Maaf kerana hampir seminggu saya tidak mengemaskinikan blog CTB ini.

Hari peperiksaan adalah hari yang paling saya suka ketika sesi persekolahan berjalan. Manakala, hari-hari selepas minggu peperiksaan adalah antara hari yang paling saya kurang gemar kerana masa itulah kerja saya bertimbun-timbun; menanda kertas, merekod markah, mengisi buku kemajuan murid, dan sebagainya.

Kali ini, saya ingin mencari murid terbaik bagi mata pelajaran Tajwid. Kini, terdapat dua orang yang dikenalpasti layak untuk mendapat penghargaan tersebut; Aina Sabrina dari kelas 4 Ibnu Khaldun dan Mardhiah, 4 Ibnu Sina.

Nampaknya, Rabu ni, saya akan mengadakan ujian khas antara mereka berdua untuk menentukan siapa yang layak untuk menerima anugerah tersebut.

'Ustaz' Alif Adhwa, 'mengintai' jawapan kawan sebelah ke...?
Aniq 'Umairah tekun menjawab soalan.
Study sampai larut malam...
Mereka memang 'rajin' menghafal surah. Antara surahnya: ath-Thariq, al-A'la,  al-Fatihah, al-Maidah,  Ali 'Imran, al-Kahfi, al-Mulk, al-Insan, dan an-Nas. Betul ke?
Tinta mencoret: Semoga mereka mendapat keberkatan dalam mempelajari ilmu ukhrawi.

Hulu Kelang, Kuala Lumpur WP

No comments:

Post a Comment