Pembaca Warkah Tinta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Instagram

30 November 2014

Projek Mumtaz '14: Buat Kali Terakhir...

Ketika menghadiri Majlis Kualiti SRA Bandar Seri Putra, 26 November lepas (Rabu), kelihatan wajah masing-masing penuh gembira, gembira setelah mereka berhempas-pulas berusaha yang akhirnya mereka memperoleh keputusan Mumtaz dalam PSRA.

Hati saya masih menangis kegembiraan melihat kejayaan mereka.

Allah... Allah...

Saya cuba untuk berada luar majlis, supaya kehadiran saya tidak diketahui mereka. Namun, deria keenam (sixth sense) mereka lebih kuat, mampu merasai kehadiran saya.

Tahniah. Semoga kalian akan terus berjaya, dunia dan Akhirat.

Alhamdulillah.

Juga, didoakan agar setiap yang dipelajari mendapat keberkatan daripada Allah Subhanahu Wa Ta`ala.

Pesan saya, perbaiki dan install akhlak yang mulia ke dalam diri sebagaimana kalian berusaha untuk mendapatkan Mumtaz. Sesungguhnya akhlak yang mulia itu lebih utama berbanding keputusan peperiksaan yang cemerlang.

Dari kiri: Najmuddin, Wafir Dzihni, Shakur, saya, Firdaus, Haikal, dan Fikree.
MUHAMMAD FIKREE BIN AZMAN: 94.2% (Mumtaz), 5A UPSR
MUHAMMAD FIRDAUS BIN ZULKIFLI: 95.2% (Mumtaz), 5A UPSR
MUHAMMAD HAIKAL BIN ISMAIL: 94.2% (Mumtaz), 5A UPSR
MUHAMMAD NAJMUDDIN BIN AZLI: 95% (Mumtaz)
MUHAMMAD SHAKUR ADLAN BIN SHAHIDAN: 97.0% (Mumtaz)
WAFIR DZIHNI BIN ROZUKI: 92.4% (Mumtaz)
*keputusan UPSR mereka saya tak ingat...

Hadiah daripada mereka yang disampaikan oleh Wafir. Terima kasih.
Selfie (atau wefie?) dengan Asyraf dan Nabil Husayni.
Asyraf merupakan adik kepada Najmuddin manakala Nabil pula Tokoh Murid Harapan. Sanggup Nabil datang dari meja VIP di hadapan semata-mata nak jumpa saya.
Kami berselfie (atau wefie?)
Tak sangka adegan 'curi' mock cheque ni dirakam...
Hehehe...
Huish... Haikal macam tak pernah nampak duit...
Bergambar bersama sebelum pulang.
Tapi, kabur...
Lagi kabur dari tadi... Hurm...
Di kedai milik ayah Wafir. Terima kasih kerana belanja kami.
Mungkin inilah pertemuan terakhir kita bersama. Mungkin...

Allah... Allah...

Tinta mencoret: Kembalikan kesyukuran atas kejayaan ini kepada Allah yang memberikan kejayaan.

Hulu Kelang, Kuala Lumpur WP

Coretan berkenaan mereka:
Akhirnya | Teruskan Misi | Aidilfitri 1435H | PPT

6 comments:

  1. untung ada anak murid yang ingat jasa cikgu dia
    harap2 derang ingat sampai la derang dah dewasa dan berjaya

    doakan yang baik2 selalu utk anak2 ni
    semoga mereka sentiasa berjaya
    amin!

    ustaz, nak tanya, ada tak sesapa minat nak ajar anak saya ngaji tapi mai umah ajar? kalau ada berminat bagitau, saya tak kisah brapa pun bayaran, yang saya kisahkan adalah nak anak saya mengaji dengan betul, tertib dan khatam....saya boleh aje ajar, tapi ikut masa free yang tak brapa nak ada sangat ni...whatsapp atau sms saya ye 0122735830

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah, insya-Allah, doa para guru sentiasa mengiringi mereka.

      Nanti saya cuba carikan. Nak ustaz atau ustazah?

      Delete
  2. Tahniah pd yg cemerlang juga xlupa utk ustaz yg penyayang. Bahagia bila dihargai.....moga mrk terus cemerlang..insyaallah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul. Kita rasa bahagia bila mereka berjaya. Lebih bahagia bila mereka menghargai kita.

      Delete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete