Pembaca Warkah Tinta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Instagram

22 November 2008

Obama Atau Mc Cain?


"Kau sokong Obama ke?" Itulah antara lontaran rakan-rakan saya ketika saya meletakkan gambar Obama dalam ruangan sebuah laman komuniti maya. Saya tidak pernah terlintas menyokong mana-mana pihak dalam pilihanraya Presiden Amerika Syarikat, cuma mengambil tahu mengenainya sahaja.

Di Amerika, hanya pihak yang berjaya melobi pihak Yahudi sahaja yang akan berjaya. Kaum Yahudi Amerikalah yang menjadi penentu arah tuju pentadbiran dan perjalanan politik. Mahu tidak mahu, politikus Amerika MESTILAH berjaya memenangi hati-hati mereka untuk menggenggam kuasa.

JADI, HARAPAN MELIHAT HUBUNGAN ISLAM-BARAT UNTUK PULIH AKAN PUNAH?

Pada saya, ya. Obama dalam siri kempennya hanya berhasrat untuk memulihkan sistem ekonomi kapitalis Amerika. Tiada dinyatakan hasratnya membuang perasaan Islamophobia di kalangan non-Muslims di Amerika.

Air keruh bertambah legam bila Obama berhasrat melantik Pengarah Urusan Rumah Putih daripada kalangan orang yang fanatik dengan Yahudi, anak kepada pengganas Zionis yang pernah melakukan pembunuhan beramai-ramai terhadap bangsa Palestin.

Adakah ini akan menjernihkan air yang keruh? Saya yakin tidak dan ia mungkin menambahkan lagi keruhnya.

Kedudukan saya hanyalah mengambil tahu hal-hal dan perkembangan semasa dunia. Ia sedikit sebanyak memberikan kesan kepada kita, sama ada kesan terhadap politik, ekonomi, budaya dan sebagainya. Tidak terlintas mahu menyokong Obama melainkan beliau seorang Muslim dan mampu membuat Dewan Kongres dan Dewan Senat Amerika menggubal dasar luar yang mesra Islam.

Tinta mencoret: Yang paling tinta suka tang Amerika la ni, keruntuhan ekonomi depa. Baguih bona la... Moga-moga sistem ekonomi dan kewangan Islam berjaya menambat hati para pelabur. Mai la pakat ramai-ramai melabur kat Malaysia nih...

No comments:

Post a Comment