Pembaca Warkah Tinta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Instagram

20 December 2008

MidValley Penghubung Rindu

Alhamdulillah. Setelah sekian lama, hari ini, dapat saya berjumpa dengan sahabat-sahabat lama saya. Walaupun ramai yang tidak dapat hadirkan diri tetapi kami tetap bersyukur kerana dapat bertemu.

Yang gemuk 'surut', yang 'papan' makin 'sihat'. Ada yang tersilap kenal, ada yang terlupa nama. Tetapi kami cuba untuk merapatkan ukhuwah yang telah lama terlerai dek masa dan keadaan yang menjadi tembok perpisahan.


Reunion ini tidaklah formal, cuma jumpa-jumpa biasa untuk meleraikan rindu di dada. Kami berkumpul di Food Junction, MidValley. Seperti biasa saya meng'order' Yee Mee Sizzling. Memang sudah menjadi makanan favourite kalau singgah ke mana-mana food court.

Borak punya borak, tak sedar sudah masuk jam 3 petang. Apa lagi, kami mencari surau untuk solat. Hm... Selepas itu, sesi fotografilah, apa lagi...

Memang tidak tertahan menahan gelak tawa ketika masing-masing membuka cerita. Kisah lama, kisah baru jumpa dan sebagainya. Daripada kisah rombongan ke utara sehingga kisah menjadi model, semuanya 'dibongkar' dan 'dikomedikan'. Walaupun wajah dan susuk tubuh semacam bapa orang, perwatakan masih ceria seperti dulu. Memang mengimbau kenanganlah...

'Ala kulli hal, saya tetap mendoakan kesejahteraan antum semua dan juga kejayaan dan kemajuan dalam setiap aspek kehidupan, dunia dan akhirat. Jangan lupakan daku dalam setiap doa kalian.

Tinta mencoret: Kalau masing-masing dah bertemu, memang susah nak berpisah, lebih-lebih lagi kalau dah 5 tahun tak bersua, lagilah berat kaki nak melangkah keluar.

No comments:

Post a Comment