Pembaca Warkah Tinta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

31 October 2011

Rogol: Salah Lelaki Atau Wanita?


Kes rogol semakin menjadi-jadi. Kali ini, mangsa bukanlah kaum Hawa yang cun sahaja, bahkan turut menjadi tempias nenek tua dan kanak-kanak yang sekali imbas tiada langsung nafsu ke atas mereka bagi lelaki normal.
Sumber

Bukan itu sahaja, adik, adik ipar, anak tiri, cucu, dan sewaktu dengannya turut menerima tempias kaum keluarga sendiri yang rakus untuk memenuhi nafsu serakahnya.

Tidak hairan jika mangsa itu tiada pertalian darah yang rapat dengan sang pemangsa. Tetapi lelaki sebegini 'rembat' tak kira siapa, maka sumbang mahram berlaku...

Bukankah lelaki itu dijadikan sebagai pelindung kepada wanita?

Harapkan pagar, pagar makan padi...

Agak-agaklah, siapakah yang menjadi punca kes rogol termasuk sumbang mahram semakin meningkat saban tahun? Lelaki, pondan, atau perempuan?


26 October 2011

Evo Versus Ferrari Versus Kelisa...?


* * * BABAK 1 * * *

Hari ini, Pak Saleh ingin ke Bandaraya Kuala Lumpur untuk bertemu dengan anak sulungnya yang menetap di TTDI.

Sebelum bertolak, Pak Saleh memeriksa terlebih dahulu kereta Kelisa yang akan dipandunya supaya kereta tersebut berada dalam keadaan yang baik.
Kelisa ini mirip-mirip Kelisa Pak Saleh.
Jam menunjukkan pukul 9.55 pagi, Pak Saleh bertolak dari rumahnya di Alor Gajah, Melaka.


Wordless Wednesday #12


23 October 2011

HIMPUN Part 2: Fail!


Semalam, Lebuhraya Persekutuan sesak di kedua-dua arah, mahu yang menghala ke Kuala Lumpur, juga yang menghala ke Shah Alam. Kesesakan yang menghala ke Shah Alam berpunca daripada persimpangan yang menghubungkan ke Lebuhraya Damansara-Puchong (LDP).

Dan selepas persimpangan LDP, Alhamdulillah, jalan lancar.

Nak ke mana tu? Nak pergi HIMPUN ker?
Eh, tak lah...

Perancangan last minute, saya dan sahabat, Fakhrul Razi merancang untuk keluar bersiar-siar di sekitar Bandaraya Kuala Lumpur. So, saya ke Shah Alam untuk menjemputnya.

Jadi, saya ke Shah Alam bukan kerana mahu ke HIMPUN.

Saya tiba ke rumah lebih kurang 10.35 malam. 'Excited' juga nak baca pasal HIMPUN.

21 October 2011

HIMPUN


HIMPUN, Himpunan Sejuta Umat akan diadakan pada esok, Sabtu, 22 Oktober 2011 di Stadium Shah Alam.
Tujuan?
HIMPUN bertujuan untuk menzahirkan kekuatan akidah dan keimanan Islam DAN memberi amaran kepada semua pihak yang cuba untuk mengeksploitasi isu yang berkaitan dengannya.

19 October 2011

Mati Syahid Atau Sia-sia?


Assalamualaikum wbt.. Wahai sahabat² seagama denganku .. Tolonglah ambil masa 3 minit untuk baca note ini . 3 minit je, tak lama pun .. Mungkin ada yg pernah baca kisah ni tapi tak salah kalau kita ingatkan sekali lagi ..


Dengan Nama ALLAH yg Maha Pemurah lagi Maha Pengasih … Bayangkan benda ini berlaku pada anda .. Suatu hari pada masa Sembahyang jumaat yg di hadiri oleh lebih kurang 1,000 jemaah .. Tiba² masuk dua orang lelaki yg menutupi seluruh tubuhnya dengan pakaian hitam .. Tak nampak apa cuma dua biji mata and membawa mesin gun .. Lalu salah seorang lelaki tu bertempik “ Sesiapa yang sanggup MATI kerana ALLAH sila berdiri di tempat kamu ” .. Selepas mendengar amaran lelaki itu maka segeralah bertempiaran lari para jemaah itu utk menyelamatkan diri .. Daripada jumlah yg 1,000 tadi tu hanya tinggal lebih kurang 20 orang sahaja yang masih berdiri di tempat masing² termasuk Pak Iman tu .. Lelaki yang bertempik tadi segera membuka tutup mukanya lalu melihat ke arah Pak Imam sambil berkata “ Ok Pak Iman , saya dah halau SEMUA yang hipokrit , sekarang bolee lah Pak Iman mulakan sembahyang Jumaat ” .. Lalu kedua lelaki tersebut berpaling dan meninggalkan jemaah ..

Wordless Wednesday #11


15 October 2011

Tanggungjawab Terakhir


Alhamdulillah, akhirnya mak dan abah dapat juga menunaikan ibadat haji ke tanah suci tahun ini, walaupun tawaran tersebut last minute.

Bila berita ini sampai ke pengetahuan pihak surau taman kami, mereka berpakat untuk mengadakan kenduri kesyukuran untuk abah dan mak. Terima kasih buat jemaah surau yang sudi untuk menaja sebahagian besar kenduri ini.
Bacaan tahlil ringkas.

14 October 2011

Ikut Manual Pengeluar


Selepas menerima kereta Viva WVL daripada Encik Jasmi selaku agen penjual, beberapa peraturan khas ditetapkan oleh pihak Perodua selaku syarikat pembuat kereta Viva.

Seribu kilometer pertama, saya dikehendaki menghantar kereta Viva saya untuk diservis pihak Perodua. Servis kedua ditetapkan Perodua pada kilometer yang ke 5,000, kilometer yang ke-10,000 bagi servis yang ketiga, dan setiap 10,000 kilometer bagi setiap servis yang seterusnya.
Bila cukup tempoh masa atau perbatuan, kereta perlulah diservis untuk memastikan ia berada dalam keadaan yang terbaik.

13 October 2011

Mentauliahkan Islam


قال الرسول صلى الله عليه وسلّم
إذا ضيعت الأمانة فانتظر الساعة
قال كيف إضاعتها يا رسول الله؟
قال إذا أسند الأمر إلى غير أهله فانتظر الساعة
Rasulullah Sallallahu 'Alayhi Wasallam bersabda: Apabila amanah disia-siakan, maka tunggu sahajalah kedatangan Hari Kiamat. (Seorang sahabat) bertanya "Bagaimanakah amanah itu disia-siakan, Wahai Rasulullah? Baginda menjawab: Apabila sesuatu urusan itu diserahkan kepada yang bukan ahlinya (bukan bidangnya), maka tunggulah kedatangan Hari Kiamat.
HR Bukhari, Ahmad, Baihaqi, dan Ad-Dailami

Isu tauliah kini bergema lagi. Jika sebelum ini, bekas Mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainal Abidin (Dr MAZA) ditahan oleh penguatkuasa JAIS kerana memberikan kuliah tanpa tauliah di sebuah kediaman milik persendirian di Hulu Kelang, kemudian YB Khalid Samad, Ahli Parlimen Shah Alam pula disuruh memberi keterangan kerana berkuliah di dalam surau tanpa permit di Klang, dan yang terbaru pula, Bob Lokman ditahan di Hulu Langat, juga atas sebab yang hampir serupa, berceramah tanpa permit.

05 October 2011

Kasihnya Kekasih Kepada Ketidak-kasih Kekasihnya


Sumber
Daripada lebih kurang 700 orang murid sesi petang, tak sampai 100 orang sahaja yang hadir. Bila ditanya kepada seorang murid tahun lima yang hadir, katanya guru di sekolah kebangsaan baru sahaja memberitahu adanya aktiviti ko-kurikulum, yang mana semalam kebanyakkan daripada murid tahun empat yang saya tanya menyatakan sebaliknya. Pada mulanya saya menyangkakan ketiadaan murid disebabkan hujan lebat...

Sesi pembelajaran tidak dapat dijalankan secara formal akibat ketidakhadiran murid yang terlalu ramai. Jadi, mereka dikumpulkan di dewan untuk mendengar sedikit ilmu yang disampaikan oleh Ustaz Hanif.

Wordless Wednesday #9


04 October 2011

Hudud Dan Demokrasinya Malaysia


Setelah dua minggu menyepi akhirnya tangan gatal nak menaip dan mengupdatekan CTB yang nampaknya hampir nak bersawang.

Selama dua minggu ni rasanya banyak juga gambar-gambar yang nak dikongsikan, tetapi ditangguhkan atas dasar tidak punya masa untuk menapis gambar-gambar untuk paparan bersama.

Cuma gambar berkaitan dengan jamuan raya di SRA Bandar Seri Putra dan sekitar PSRA sahaja yang dapat dimuat turun, itupun di blog dan Muka Buku sekolah. Peristiwa rasmi, kenalah dikemaskini untuk makluman pihak yang berkaitan. Kalau tidak, mau juga jadi pekasam...
Menyertai sesi ulangkaji murid tahun 6 sebelum PSRA.