Pembaca Warkah Tinta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Instagram

06 October 2008

Why The Muslims Worship To The Moon God?

Sebelum ini, saya ada post satu kartun yang mengatakan bahawa Allah itu adalah Moon God (Tuhan/Dewa Bulan) dan orang Islam sebenarnya menyembah Moon God tersebut. Di bawah ini ada penjelasan mengenai tanggapan sesetengah orang bukan Islam yang mengatakan bahawa orang Islam menyembah bulan (lebih kurang samalah dengan sembah Moon God tadi).



Soalan yang dilontarkan sebenarnya ialah:
Why the Muslims claim that they only worship God, the same God of Abraham and the same God of Jesus, peace be upon them. And yet at the same time they actually worshiping a Moon God and The Black Box (Kaaba) in the desert?
(Mengapa orang Islam mendakwa bahawa mereka hanya menyembah Tuhan Yang Esa, Tuhan yang sama dengan Ibrahim dan Isa, alaihimussalam, dan dalam masa yang sama, mereka sebenarnya menyembah Tuhan Bulan dan "Kotak Hitam" (Ka'abah) di padang pasir?)


NOTA

1. Lambang bulan dan bintang itu sebenarnya mula digunakan ketika zaman empayar Uthmaniah.
2. Penggunaan bulan sebagai penentuan masukkan bulan Ramadan untuk umat Islam berpuasa dan menetapkan tarikh bermulanya wukuf di 'Arafah.
3. Allah secara terang sama sekali telah melarang hamba-Nya menyembah selain daripada-Nya termasuklah bulan (of course including The Moon God).
4. Berhala The Moon God yang dijumpai di Palestin itu menunjukkan bahawa orang Arab Jahiliyyah telah terpesong jauh daripada ajaran yang telah dibawa oleh Nabi Ibrahim as dan Nabi Muhammad saw datang membersihkan semua jenis kesyirikan ini kepada mentauhidkan Allah swt seperti ajaran asal Nabi Ibrahim.

(pautan ke post Kartun Yang Menghina Allah)

والله أعلم بالصواب

No comments:

Post a Comment